Ústa vašeho vnitřního kritika

Změňte svého vnitřního kritika v povzbuzující roztleskávačku

Všimla jste si už někdy, jak o sobě přemýšlíte? Pokud ne, tak si to vyzkoušejte. Zaposlouchejte se do svých myšlenek. Co vám říkají? Jak o vás mluví? Nic moc? 

Pak je na čase to změnit.

Vnitřní hlas

“To nezvládnu. Nemám na to. Jsem k ničemu. Jsem trapná. Jsem neschopná. A ještě vypadám hrozně.”

Všechny celoživotní bloky a limity vám víří hlavou. Seznam negativních myšlenek se nebezpečně rozrůstá. Ano, každá z nás má svůj vnitřní hlas. Jde  o to, jestli zrovna ten váš je osobní trenér, který povzbudí a nakopne, nebo nekompromisní kritik, který na vás vytáhne kde co. Třeba i to, jak strašně trapná jste byla před 15 lety.

 Vnitřní trenér : “Budeš se cítit mnohem líp, když si místo rychlýho občerstvení uděláš salát.”

 Vnitřní kritik: “Děláš si srandu? Rychlý občerstvení? Podívej se jak vypadáš!”

Vidíte ten rozdíl? Možná si to neuvědomujete, ale způsob, jakým o sobě přemýšlíte, má obrovský vliv na vaše duševní zdraví. A to je zase důležitá část vašeho celkového zdraví.

Negativní pokec

Negativní myšlenky, které vám  automaticky naskakují, jsou ŠKODLIVÉ. Vytvářejí stres, frustraci, podrážděnost a rozhodně vám nepřidají na vašem sebeVĚDOMÍ. 

Mohou také ovlivnit vaši motivaci a schopnost jít za vaším cílem. Pokud si řeknete, že něco dělat nemůžete nebo nesmíte, pak není moc pravděpodobné, že se o to vůbec pokusíte. 

Naštěstí to můžete změnit tím, že se naučíte myslet pozitivně. A opravdu to není tak těžké, jak si představujete. Jen je potřeba, abyste byla trpělivá a pravidelně svoje nastavení mysli trénovala. 

Trénovat svou mysl můžete např. s emoční koučkou Terezkou Rothovou v její FB skupině Faster EFT with .t 

 

Citát článek Vnitřní kritik

Tréninkový plán

Já jsem pro vás připravila konkrétní tréninkový plán, jak z vašeho vnitřního kritika udělat povzbuzující roztleskávačku. 

1. Vnímejte své myšlenky

Zkuste se na chvíli zastavit, nadechnout a věnovat pozornost tomu, na co myslíte. Nastavte si to jako součást vaší každodenní rutiny. Pátrejte ve své hlavě a zjistěte, jaké negativní myšlenky vám tam sídlí. Vnímejte je. Někdy to může být obtížné, protože jsou to většinou automatické chvilky, které ani nestihnete zaznamenat.

Zkuste se soustředit i na fyzické projevy svého těla. Chce se vám křičet? Tluče vám srdce? Koušete si nehty? Jakmile si uvědomíte, že se něco takového děje, hledejte důvod. Časem bude pro vás snazší si uvědomit, co tyto stavy způsobuje. V jakých chvílích se nejčastěji projevují.

2. Napište si je

Jakmile si takové nic moc myšlenky všimnete, zapište si ji. Kamkoliv. Na kus papíru, do deníčku, diáře, do složky v počítači. Když bude nejhůř, napište si ji klidně na ruku.

3. Buďte svým nejlepším přítelem

Přečtěte si, co jste napsala a na chvíli si představte, že tuhle větu říkáte své nejlepší kamarádce. Řekla byste jí někdy něco takového? Ne? Tak proč to říkáte sobě?

4. Hledejte pravdu

Je vaše myšlenka pravdivá? Jste opravdu přesvědčena o tom, že co jste si právě zapsala, je skutečnost? Hledejte důkazy, které tuhle myšlenku vyvrátí. Kde ji hledat? V SOBĚ.

5. Proměňujte

Vraťte se k představě, že jste vaše nejlepší kamarádka. Co byste si řekla? Jak byste své nejlepší kamarádce poradila? Nahraďte původní myšlenku, novou myšlenkou. Pokud možno pozitivní. Je to pro vás příliš složité? Zkuste alespoň nějakou neutrální. Buďte k sobě laskavá.

Jestli si chcete zlepšit své duševní zdraví, začněte tím, že o sobě nebudete přemýšlet ani mluvit negativně. Je jasný, že to nepůjde hned. Chce to trochu času. Ale zkuste to. Trénujte.  Uvidíte, že vám bude líp.

Kristýna

Kristýna

Fitness instruktorka a osobní trenérka sebeVĚDOMÍ

Líbil se vám tento článek? Můžete ho sdílet, přeposlat nebo si ho vytisknout.

Facebook
Pinterest
E-mail
Tisk

Diskuze

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *