Výhody sebevědomého stravování

24 výhod, které získáte díky sebeVĚDOMÉMU stravování - 1.část

Svoboda v jídle. Zdravý vztah k jídlu. Sebeláska. To všechno můžete získat díky SebeVĚDOMÉMU stravování. Možná si nejste jistá, co to pro vás znamená. Jaké konkrétní změny vám nový přístup k jídlu přinese. Jak se budete cítit až se rozhodnete jednou provždy skoncovat s dietami. Právě proto jsem pro vás napsala tento článek, kde vám představím ne jednu, ne tři, ale 25 výhod, které vám SebeVĚDOMÉ stravování přinese a které vám změní život.

Rozdíl mezi dietami a SebeVĚDOMÝM stravováním

Zásadním rozdílem je, že vaše spokojenost a štěstí už nebudou souviset s tím, jaké číslo se objeví na váze nebo kolik centimetrů si změříte v pase. Nebudete potřebovat seznamy zakázaných a povolených potravin. Už žádné sebeobviňování, že jste to zase nevydržela a porušila ten úžasný jídelníček, který jste si stáhla z netu nebo který vám doporučila kamarádka.

Pravdou je, že proces SebeVĚDOMÉHO stravování není záležitostí na 1 týden. Je to proces. Celoživotní proces. Proces objevování, poznávání se a všímání si svých potřeb. Možná výsledky neuvidíte hned, ale když vydržíte, když budete důvěřovat sobě a svému tělu, přijde chvíle, kdy si začnete všímat změn. Nejen těch fyzických. Změny se projeví i ve vašich vztazích, v mentálním nastavení nebo ve zpracování vašich emocí.

Budete spokojenější ve svém těle, cítit se sebevědomě a volně.

Pohodlně se usaďte, přehlídka 24 výhod sebeVĚDOMÉHO stravování začíná právě teď.

24 výhod sebeVĚDOMÉHO stravování

1. Začnete si všímat toho, kdy má vaše tělo skutečně hlad.

Nejenže se naučíte rozpoznávat signály, které k vám vysílá tělo, když má hlad. Vy je budete přijímat a ctít. Jak? Jednoduše. Dáte tělu to, co potřebuje. I když už bude večer, i když to bude jen pár hodin, co jste naposledy jedla, i když budete mít pocit, že jste toho během dne snědla až až. Vy budete svému tělu důvěřovat. Bezpodmínečně.

2. Budete vědět, jaké jídlo máte ráda a jaké naopak ráda nemáte.

Jakmile budete jíst na základě svých vnitřních potřeb a ne podle toho, co byste měla nebo musela jíst, můžete začít objevovat. Co vám doopravdy chutná. Co rozhodně jíst nechcete, protože to ve vás vyvolává nechuť. Často zjistíte, že některé “zakázané” potraviny, po kterých jste dříve tajně toužila, vám vlastně vůbec nechutnají. Seznámíte s novými chutěmi, které vám udělají dobře po těle i na duši. Které chcete jíst častěji. Které vám přináší radost.

3. Jídlo ve vás nebude probouzet provinilé myšlenky.

Už žádné porušování pravidel. Pocity zklamání, že jste to zase nevydržela. Budete jíst s potěšením a jídlo si skutečně vychutnávat bez odsuzování a viny.

4. Jídlo přestane být morálním problémem.

Z vašeho života zmizí štítky jako „dobrý“ a „špatný“.  Potraviny nebudete škatulkovat a dokážete se zbavit pocitu viny, kterou jste si s určitými potravinami kdysi spojovala. Sama sebe přestanete hodnotit “jsem dobrá” x “jsem špatná” v souvislosti s tím, jaké jídlo si vyberete. Protože vy jste “dobrá”, ať už si zvolíte jakékoliv jídlo.

5. Jídlo si budete více vychutnávat.

Když se zbavíte pocitu viny a úzkosti okolo jídla, objeví se více prostoru pro vaše chutě.  Dokážete věnovat pozornost všem chutím a vůním, které vám jídlo nabízí. Váš požitek z jídla bude několikanásobný.

6. Budete si více všímat, jak se při jídle různých potravin cítíte.

Vytvoříte si mnohem lepší vztah k jídlu a dokážete rozlišovat vaše signály plnosti a sytosti.  Zjistíte, které potraviny vám dodávají pozitivní pocity a energii, a které potraviny ne, a na základě toho se svobodně rozhodnete, co budete jíst.

7. Dodáte svému tělu více energie.

Jakmile se více přizpůsobíte svému tělu, budete schopna rozpoznat, u kterých potravin se cítíte nejlépe. Zjistíte, kdy máte po celý den více energie, které potraviny vám dobíjejí baterky a které ne.

8. Nebudete mít tak často chutě.

Když začnete znovu budovat důvěru ve své tělo a uvědomovat si své signály hladu a plnosti, vaše chutě na cokoliv budou méně časté.

9. Zvýšíte si sebevědomí.

Odstraníte pocity viny, které jste kdysi připisovala jedení určitých potravin, a naučíte se důvěřovat svému tělu. Budete vědět, že to, co jíte, vás nedefinuje. Vaše celkové sebevědomí se zvýší, když se naučíte důvěřovat sama sobě.

10. Zlepšíte své vztahy s přáteli a rodinou.

Když už nebudete při jídle pociťovat tolik stresu a úzkosti, získáte prostor, abyste si mohla jídlo vychutnávat ve společnosti dalších lidí.  Můžete se častěji zapojovat do společenského dění a věnovat pozornost tomu, abyste trávila plnohodnotný čas s přáteli a rodinou bez neustálých myšlenek na jídlo.

11. Budete flexibilnější.

Vaše myšlení už nebude nastaveno na  „všechno nebo nic“, protože musíte dodržovat jídelníček. Díky tomu budete mít více prostoru k tomu, abyste byla flexibilní –  spontánní grilovačka s přáteli nebo neplánovaná schůzka v restauraci s partnerem.

12. Vytvoříte si lepší vztah s pohybem a opravdu si ho budete užívat.

Pohybové aktivity přestanou být prostředkem pro spalování snědených kalorií, ale stanou se způsobem, jak o sebe pečovat. Ať už budete cvičit ve fitku,  nebo chodit na lekce jógy, nebo běhat, tančit, bruslit, budete to dělat, protože vás to baví. A i když dáte přednost odpočinku, nebudete se cítit provinile.

Kristýna

Kristýna

Fitness instruktorka a osobní trenérka sebeVĚDOMÍ

Líbil se vám tento článek? Můžete ho sdílet, přeposlat nebo si ho vytisknout.

Facebook
Pinterest
E-mail
Tisk

Diskuze

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *